JPKK BUKIT IBAM,26670,MUKIM KERATONG,DAERAH K.ROMPIN,PAHANG DARULMAKMUR

Kemerdekaan Malaysia kali 67-Malaysia Madani-Tekad Perpaduan Penuhi Harapan

Rabu, 2 Februari 2011

Lawatan KDYMM Sultan Pahang

Salam Sejahtera..
Salam 1Malaysia...

Ampun Tuanku Sembah Patik Harap diAmpun..
KDYMM Sultan Pahang telah mencemar duli berangkat ke Pusat Penempatan sementara Bandar Tun Razak,Keratong untuk melawat mangsa banjir yang telah dipindahkan dari kg Bukit Serok .Baginda memang sesungguhnya seorang Raja yang begitu perihatin terhadap permasalahan yang berlaku kepada rakyatnya .
Ketibaan Baginda disambut oleh setiap rakyat jelata yang hadir diperkarangan Dewan BTAR seawal jam 8.00pagi lagi.Baginda juga menemubual mangsa-mangsa banjir serta memastikan segala keperluan terhadap mangsa mencukupi,termasuklah dari segi keselesaan dan juga keperluan makanan .Setakat hari ini sejumlah 81 keluarga dari penempatan Kg Bukit Serok telah dipindahkan yang melibatkan 148 lelaki dewasa dan150 perempuan dewasa manakala kanak-kanak perempuan berjumlah 62 orang,kanak-kanak lelaki 78 orang serta 4 orang bayi.

Bagi setiap rakyat jelata yang hadir dan mangsa banjir yang terlibat amat terharu dengan keperihatinan baginda sultan yang sanggup mencemar duli turun berangkat ke Penempatan Sementara di BTAR ini.

Baginda juga telah mencemar duli bagi memastikan setiap makanan yang disediakan kepada mangsa-mangsa banjir tersebut adalah yang terbaik untuk hidangan.


Terimakasih tidak terhingga juga diucapkan kepada setiap agensi-agensi kerajaan seperti PDRM,BOMBA,PGA,KKM,TENTERA DIRAJA,JBA,MDR,RELA,JKM ROMPIN,Pejabat Daerah Rompin,serta setiap warga yang terlibat secara lansung dan tidak langsung dalam menangani bencana ini.


Tiada ulasan: