JPKK BUKIT IBAM,26670,MUKIM KERATONG,DAERAH K.ROMPIN,PAHANG DARULMAKMUR

Kemerdekaan Malaysia kali 67-Malaysia Madani-Tekad Perpaduan Penuhi Harapan

Sabtu, 28 September 2013

Program I Want Sihat Peringkat Bukit Ibam 2013

Salam Sejahtera..
Salam 1 Malaysia..
Salam Malaysia Sihat...

Bertempat di Padang Awam Bukit Ibam telah dilangsungkan " Program I Want Sihat" anjuran Pejabat Kesihatan Daerah Rompin/Panel Penasihat Klinik Bukit Ibam bersama JKKK Bukit Ibam pada tarikh 28 september 2013( Sabtu ) yang telah dirasmikan oleh  ADUN Bukit Ibam, Yang Berhormat Dato' Wan  Kadri bin Wan Mahussin.,DIMP.
Di mana pada jam 8.00 pagi acara dimulakan dengan Regangan Otot seterusnya YB ADUN bersama peserta  telah memulakan perjalanan 10,000 langkah mengelilingi kawasan penempatan Bukit Ibam.
Kem kesihatan I Want Sihat merupakan satu program mensasarkan kepada komuniti dengan matlamat menyampaikan mesej serta kemahiran berkaitan cara hidup sihat,salah serta kesan jangka panjang  kem ini dapat membantu menurunkan prevelan penyakit-penyakit tidak berjangkit seperti hipertensi,diabetes,strok dan lain-lain,

Dalam rogram ini juga diadakan pemeriksaan percuma kepada pengunjung yang datang,pemeriksaan BMI,Gula dalam Badan serta Bacaan Tekanan Darah.
Pihak JKKK Bukit Ibam amat berterimakasih atas kesudian YB ADUN  Bukit Ibam untuk meluangkan masa adalam aktiviti yang telah dianjurkan ini.
Kami juga amat berterimakasih kepada pihak Pejabat Kesihatan Daerah Rompin yang telah menganjurkan program ini di Bukit Ibam.
Terimakasih kepada semua yang terlibat secara langsung atau tidak dalam menjayakan misi ini...terimakasih daun keladi.




Tiada ulasan: